Leestip & Boekpromotie
De Bloedzomer van 1997 - Daniëlle Bakhuis
Geschikt voor vmbo ob & bb en mbo

Tags angsten, griezelen, moorden, urban legends, wraak

Tijdens deze boekpromotie kun je de volgende onderwerpen met je leerlingen bespreken

  • de verschillen tussen 1997 en nu;

  • angsten;

  • vermoedelijke reacties in angstige situaties (vechten, vluchten of bevriezen).

Wil jij weten hoe de leestips en boekpromoties van De Verhalendojo werken, of ze bij jou en jouw stijl passen en of je leerlingen er ook enthousiast van worden?

Vraag dan via de knop hieronder de gratis boekpromotie van De bloedzomer van 1997 aan!

TIP
Start met de
gratis leestip en kijk hoe je leerlingen op het verhaal reageren.

Zijn ze enthousiast? Geef de boekpromotie dan in een volgende les.

Gratis leestip in Prezi

Wat ben jij in een superenge situatie?
A. een vechter (fight)
B. een vluchter (flight)
C. een bevriezer (freeze)

Gratis boekpromotie in Prezi

Tijdens deze boekpromotie

Tijdens deze leestip staat deze vraag centraal

  • breng jij je leerlingen in de juiste sfeer met een nummer uit de playlist van het boek;

  • vertel je jouw leerlingen meer over
    De bloedzomer van 1997 van Daniëlle Bakhuis;

  • neem je hen mee maar de jaren ’90 van de vorige eeuw en laat je hen nadenken over verschillen tussen toen en nu;

  • laat je ze kennis maken met enkele personages uit het boek;

  • luisteren ze naar een voorleesfragment;

  • test je hun lees- of luisterbegrip en denken de leerlingen nogmaals na over hun vermoedelijke reactie in een situatie als in het voorleesfragment.

  • een docentenhandleiding die jou stap voor stap door de Prezi heen loodst;

  • een mooie begeleidende Prezi die jouw leerlingen/studenten aan het denken zet en nieuwsgierig maakt naar het verhaal;

  • een pakkend voorleesfragment met ondersteunend beeldmateriaal;

  • een begeleidend opdrachtenblad bij de boekpromotie (geïntegreerd taalonderwijs).

Je ontvangt

Geactualiseerde kerndoelen Nederlands

  • Kerndoel 1 Taal- en leesomgeving

  • Kerndoel 18 Leesvoorkeur

  • Kerndoel 19 Waarde van literatuur